tisdag 5 augusti 2008



För att ingjuta extra inspiration i deltagarna har jag gjort en rad uppförstoringar av detaljer från olika serierutor, framför allt från min husgud Jack Kirbys magnum opus "Kamandi". Kamandi utspelas i ett postapokalyptiskt samhälle där människor och djur bytt roller med varandra. Den har fängslat enormt allt sedan jag första gången stötte på serien 1985. Serien fanns en gång i tiden att läsa i den ypperliga tidningen "Topp-serien" (senare omdöpt till "Serie-tidningen"), den som känner sig sugen kan säkert hitta ett vältummat exemplar på något loppis.
Visst, jag är medveten om att det antagligen inte är en enda av deltagarna som någonsin hört talas om vare sig Kirby eller Kamandi, inte heller tror jag att någon av dem är det minsta intresserade av att höra mig berätta om serien, men nu är det faktiskt så att det är jag som har titeln "konstnärlig ledare" här, okej?

Text av Jimmy

Inga kommentarer: